وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

سالی ماندگار و ممتاز در کارنامه 94 "ولبهمن"

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بهمن لیزینگ( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.04.02 در محل دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بهمن لیزینگ( سهامی عام ) رأس ساعت 15:00 روز چهارشنبه مورخ 1395.04.02 در محل دانشگاه شهید بهشتی با حضور بیش از 89 درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع بهمن لیزینگمجمع بهمن لیزینگ

ترکیب هیئت‌رئیسه مجمع با حضور آقای دکتر حیدری به‌عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان احمدی فرد و ضرابیان و آقای ناصر فاطمی به عنوان منشی تشکیل شد.

همچنین نماینده سازمان بورس و نماینده موسسه حسابرسی نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیئت‌مدیره توسط مدیرعامل محترم ، جناب آقای دکتر قنبری و گزارش بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورت‌های مالی منتهی به سال مالی 1394.12.29

2- تقسیم 250 ریال به‌عنوان سود نقدی به ازای هر سهم

3- انتخاب موسسه حسابرسی راده به‌عنوان حسابرس و بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رهبین به‌عنوان بازرس علی‌البدل

4- انتخاب روزنامه دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامه کثیرالانتشار

مجمع بهمن لیزینگ

* گزیده اطلاعات:

مجمع بهمن لیزینگ

* پیام هیئت مدیره:

خدای بزرگ را سپاس میگوییم که توفیقی عنایت کرد تا در حد وسع و توان و امکانات تلاش کنیم و با عنایت به حضرت حق‌تعالی و جدیت و تلاش مجموعه همکاران به اهدافی که در برنامه راهبردی بودجه سال 1394 ترسیم‌شده بود دست‌یابیم و دین و امانتی را که به‌وسیله اطمینان و اعتماد سهامداران محترم بر عهده ما گذاشته‌شده است را صادقانه پاس بداریم و مجدانه ادا کنیم.

سال 94 بی‌شک در تاریخ فعالیت شرکت، سالی ماندگار و ممتاز می‌باشد چراکه علیرغم مسائل و مشکلات پیچیده اقتصادی در سطح کشور و مسئله تحریم با برنامه‌ریزی دقیق و رصد لحظه‌به‌لحظه شرایط بازار توانستیم به بالاترین میزان سودآوری شرکت از بدو تأسیس تاکنون دست‌یابیم.

قطعاً مجموعه مدیریت شرکت به این توفیقات حاصل‌شده بسنده نخواهد کرد و عزم، برای برداشتن گام‌های بلندتر و دسترسی به اهدافی والا که در شأن نام این شرکت باشد دارد.

* مرور کلی بر صنعت لیزینگ در ایران

در کشور ما روند تحولات اقتصادی و رشد صنعت خودروسازی منجر به رقابت بین شرکت‌های تولیدکننده خودرو درفروش محصولات خود و همچنین تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و شکل‌گیری شرکت‌های لیزینگ گردید. در همین راستا شرکت لیزینگ ایران به‌عنوان اولین شرکت لیزینگ در سال 1354 تأسیس گردید. روند روبه رشد این صنعت که بیانگر شرایط رقابتی شدید در آن می‌باشد به‌گونه‌ای است که تعداد 63 شرکت ثبت‌شده در پایان سال 1382 در پایان سال 1386 با 186 درصد رشد به 180 شرکت ثبت‌شده افزایش‌یافته بود. لیزینگ در قانون عملیات بانکی بدون ربا ایران مصوب دی‌ماه 1362 تحت عنوان اجاره به‌شرط تملیک که نوعی از عملیات لیزینگ مالی است مشروعیت یافت و دستورالعمل‌های اجرائی آن تدوین و ابلاغ گردید. حجم فعالیت لیزینگ در ایران بالغ‌بر 90 درصد مربوط به خودروهای سواری و کار است به همین دلیل صنعت لیزینگ به‌شدت وابسته به حمل‌ونقل می‌باشد. جایگاه شرکت بهمن لیزینگ در طی سالهای اخیر و با توجه به آمار شرکت‌های برتر کشور توسط سازمان مدیریت صنعتی در بین 500 شرکت برتر کشور به شرح مندرج در جدول زیر می‌باشد.

* رتبه شرکت در بین شرکت‌های برتر کشور با توجه به گزینه حجم ریالی فروش

مجمع بهمن لیزینگ

* تاریخچه

شرکت بهمن لیزینگ در تاریخ 1381.09.16 به شماره 195889و شناسه ملی10102377650 در اداره ثبت شرکت‌های تهران به ثبت رسیده است. این شرکت در راستای استراتژی‌های گروه بهمن در آذرماه 1381 با سرمایه‌گذاری مستقیم شرکت گروه بهمن و با اهداف ذیل تأسیس‌شده است: توسعه بازار فروش محصولات گروه بهمن از طریق ایجاد تسهیلات ویژه برای واگذاری خودرو به‌صورت اجاره به‌شرط تملیک جهت سازمان‌ها، نهادها، مؤسسات دولتی و عمومی و افراد ؛ انعطاف‌پذیری در برابر درخواست‌های مشتریان ؛ مدیریت استفاده بهینه از سرمایه ؛ تحقق رفاه اجتماعی و کمک به اشتغال پایدار ؛ حمایت از تولیدات و صنایع داخلی. شخصیت حقوقی شرکت بر اساس روزنامه رسمی شماره 19797 مورخ 1391.11.30 از سهامی خاص به سهامی عام تغییریافته و موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 2 اساسنامه جدید که در تاریخ 1391.09.18 توسط مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام تصویب گردیده به شرح ذیل می‌باشد:

الف. موضوعات اصلی: خرید انواع کالا و اموال منقول و غیرمنقول (مطابق بندهای الف، ب، ج ماده 5 دستورالعمل تأسیس، فعالیت و نظارت بر شرکت‌های لیزینگ مصوب 1386.04.16شورای پول و اعتبار) و واگذاری آن‌ها به متقاضیان در قالب عقود اجاره یا فروش اقساطی.

ب. موضوعات فرعی: خریدوفروش انواع اوراق بهادار به‌منظور مدیریت نقدینگی در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های ذیربط.

سهام این شرکت در بازار اول فرا بورس ایران پذیرفته‌شده و از روز سه‌شنبه مورخ 1393.08.20 با نماد " ولبهمن " در حال دادوستد می‌باشد

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.