وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

رشد خیره کننده معاملات صکوک در بازار ایران/ سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال صکوک اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: رشد خیره کننده معاملات صکوک در بازار ایران/ سرمایه‌گذاران خارجی به دنبال صکوک اسلامی هستند

رئیس سازمان بورس گفت: معاملات صکوک اسلامی در بازار سرمایه ایران با رشد قابل توجهی روبه‌رو بوده و این در حالی است که سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به گنجاندن این اوراق در سبد سرمایه‌گذاری‌های خود هستند.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس؛ محمد فطانت رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار امروز در همایش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه از منظر فقهی که در فاینکس 2016 برگزار شد، گفت: اگر بخواهیم فعالیت‌ کمیته فقهی بورس را با عدد و رقم بیان کنیم، باید گفت ارزش بازار صکوک از 7 هزار و 200 میلیارد تومان در سال گذشته به 21 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: می‌توانم به جرات بگویم با توجه به میزان تقاضای خرید اوراق صکوک در بازار وجود دارد، عرضه آن بسیار ناچیز بوده است. البته این موضوع منحصر به کشور ایران نیست و بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند هستند، در سبد سرمایه‌گذاری‌های خود صکوک اسلامی ایران را داشته باشند.

فطانت افزود: آمارها به خوبی نشان می‌دهد، بخش اساسی اوراق صکوک در بازار سرمایه ایران منتشر شده و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی آن را خریداری کردند.

به گفته وی ما در حال حاضر شاهد تقاضای اوراق صکوک در کشورهای دیگر هستیم، اما به دلیل محدودیت‌های قانونی که همکاران ما در سازمان بورس در حال بررسی آن هستند، موانعی را پیش روی خود می‌بنیم، اما در آینده نه چندان دور این اوراق در کشورهای دیگر منتشر خواهد شد.

رئیس سازمان بورس افزود: ما در بررسی مسائل اقتصادی باید بتوانیم با تحلیل‌های دینی ابزارهای منطبق با شریعت اسلام را در اولویت کار خود قرار دهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.