وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

سهامداران می توانند از شرکت های بورسی شکایت کنند

طبق قانون تجارت، شرکت ها حداکثر ظرف مدت ۸ ماه از تاریخ برگزاری مجامع و تصویب سود نقدی، می بایست مبادرت به پرداخت سود نقدی نمایند. لذا شرکت ملزم است در صورتی‌که براساس اعلام خود پیشنهاد پرداخت سود را قبل از مهلت ۸ ماهه اعلام نموده باشد، براساس برنامه‌ زمان بندی خود سود را پرداخت نماید.
برخی سرمایه گذاران و سهامداران فعال در بازار سهام در این وانفسا که قیمت سهام طی هفته های اخیر روند چندان دلچسبی را نداشته، با نگاه بلندمدت اقدام به سرمایه گذاری کرده و به سود نقدی سهام دلخوش هستند. حال آنکه نمونه های متعددی در بازار سهام مشاهده می شود که پرداخت سود سهام طبق زمان بندی اعلام شده صورت نمی پذیرد.

 طبق قوانین و مقررات بازار اوراق بهادار شرکت ها حداکثر طی هشت ماه پس از برگزاری مجامع عادی سالیانه صاحبان سهام مهلت دارند سود مصوب را به سهامدارانشان پرداخت کنند. اما در عمل بسیاری از شرکت ها این امر را رعایت نکرده و در برخی موارد حتی جدول زمانبندی بابت نحوه پرداخت سود به سهامداران را نیز در سامانه اطلاع رسانی کدال منتشر نمی کنند.

آ س پ و افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی و انعقاد قراردادهای جدید برای سال

مجوز افزایش سرمایه ۳۰۰ درصدی شرکت ساختمانی آ س پ توسط سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شد.

عضو هیأت مدیره شرکت ساختمانی آ س پ با اعلام این خبر در گفتگو با  بورس نیوز اظهار داشت: گزارش توجیهی افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی “آ س پ” در حالی به سازمان بورس ارسال شد که طبق نظر کارشناسان سازمان مذکور و به دلیل نگرانی از احتمال عدم حضور و مشارکت حداکثری سهامداران عمده و نیز خرد در این برنامه، در نهایت سازمان بورس با افزایش ۳۰۰ درصدی سرمایه شرکت موافقت کرد.

علیرضا مرکب ساز افزود: با دریافت این مجوز، سرمایه شرکت از ۲۰ میلیارد به ۸۰ میلیارد تومان افزایش می یابد و در مرحله بعدی افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی تا ۱۲۲ میلیارد تومان در اختیار هیأت مدیره قرار دارد.

تعدیل سود و افزایش سرمایه ۱۸۰ درصدی شرکت “خدمات انفورماتیک”

شرکت خدمات انفورماتیک “رانفور” (سهامی عام) در نظر دارد برای سال مالی منتهی به (۱۳۹۳،۱۲،۲۹) سرمایه خود را از مبلغ ۱،۰۰۰،۰۰۰ میلیون ریال به مبلغ ۲،۸۰۰،۰۰۰ میلیون ریال معادل ۱۸۰ درصد از محل سود انباشته افزایش دهد

تاثیر تقسیمی امروز سیمان هگمتان بر ستران

سیمان هگمتان در مجمع عمومی عادی امروز خود برای سال مالی منتهی به دی ماه 1392 مبلغ 1200 ریال سود نقدی برای هرسهم در نظرگرفته است ، این درحالیست که شرکت سیمان تهران که مالک 74درصد این شرکت می باشد درآخرین پیش بینی خودسودنقدی سیمان هگمتان را 1035 ریال لحاظ نموده است.  باتوجه به این موضوع سود هرسهم شرکت سیمان تهران مبلغ 35 ریال افزایش می یابد.

بررسی سودآوری «زاگرس» در سال 93

پتروشیمی زاگرس بزرگترین متانول ساز جهان با ظرفیت اسمی سالانه ۳،۳ میلیون تن متانول میباشد با سرمایه ۲۴۰ میلیارد تومان میباشد این شرکت کلیه محصولات خود را صادر میکند و یکی از بزرگترین صادر کنندگان کشور میباشد.

شرکت سود هر سهم سال مالی 93 خود را در اولین گام 4010 ریال به ازای هر سهم اعلام کرده است که نسبت به سود 5577 ریالی سال 92 کاهش 28 درصدی داشته است.

فاکتورهای مهمی بر روند سودآوری شرکت موثر می باشد که در این گزارش به طور مختصر سعی در بررسی تغییرات این عوامل بر سود سال 93 شرکت هستیم.ابتدا نگاهی به عوامل مهم و تاثیر گذار بر سود شرکت می پردازیم.