وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

صعود شاخص کل به قله 89 هزار واحدی در آینده ای نزدیک

سرمایه گذارانی که از طریق دریافت اعتبارهای سنگین از شرکت های کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می کنند با محدودیت هایی همچون کال مارجین شدن مواجه هستند و این موضوع باعث ایجاد یک ترس در بین این سرمایه گذاران می شود که در پی این امر فروش هیجانی افراد تازه وارد نیز تحت تأثیر جو روانی منفی این فشار فروش قرار گرفته و موج فروش سهام را در بازار سرمایه سنگین تر از قبل می کند.

در شرایط فعلی شاهد کاهش حجم معاملات در بازار سرمایه به دلیل عرضه سهام از سوی افراد دارای کد های خاصی هستیم که این افراد به دلیل دریافت اعتبارات سنگین با بهره بالا به ناچار جهت جلوگیری از بین رفتن اصل سرمایه خود اقدام به خروج از بازار سرمایه با شناسایی زیان می کنند.

یک کارشناس و تحلیلگر تکنیکالیست بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: سرمایه گذارانی که از طریق دریافت اعتبارهای سنگین از شرکت های کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می کنند با محدودیت هایی همچون کال مارجین شدن مواجه هستند و این موضوع باعث ایجاد یک ترس در بین این سرمایه گذاران می شود که در پی این امر فروش هیجانی افراد تازه وارد نیز تحت تأثیر جو روانی منفی این فشار فروش قرار گرفته و موج فروش سهام را در بازار سرمایه سنگین تر از قبل می کند.

وحید کشمیری در ادامه افزود: از طرف دیگر حجم معاملات در مقایسه با ماه های پایانی سال گذشته بسیار کاهش یافته و این موضوع امری نامناسب تلقی نمی شود و می تواند نشانه خوبی برای اتمام روند نزولی باشد. چرا که از دیدگاه تحلیلگران تکنیکالیست در انتهای روند های نزولی حجم معاملات رو به کاهش می رود که این امر نشان دهنده عدم وجود فروشنده قوی در بازار سرمایه می باشد.

وی در خصوص بازگشت شاخص کل و قیمت سهام شرکت ها در بازار سرمایه عنوان کرد: به نظر بنده از این پس دیگر شاخص کل جای افت بیشتری ندارد، زیرا در محاسبه این نماگر سود تقسیمی و قیمت سهام لحاظ می گردد، بنابراین شاخص کل از لحاظ شرایط تکنیکی جای افت بیشتر را ندارد و در بدبینانه ترین حالت کمتر از 1000 واحد دیگر افت داشته باشد.

این تحلیلگر تکنیکال در رابطه با زمان اتمام روند اصلاحی شاخص کل بورس گفت: به لحاظ شرایط نموداری شاخص کل از لحاظ زمانی نهایتاً یک یا دو هفته آینده به همان مقدار کمتر از 1000 واحد به روند نزولی خود ادامه خواهد داد، اما نه با قدرت فروش فعلی. از طرفی با توجه به شرایط بنیادی و اخبار مثبتی که این روزها در بازار سرمایه مبنی بر ابلاغ تمدید معافیت مالیاتی اجرای برنامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و کاهش نرخ سود سپرده بانک ها منتشر شده، امکان بازگشت روند قیمتی سهام شرکت ها طی چند روز آینده نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: سطوح فعلی قیمتی در بازار بورس بهترین نقطه برای خرید و سرمایه گذاری با دیدگاه سهامداری طی بازه زمانی 6 ماه تا یک سال می باشد.

کشمیری در خاتمه خاطر نشان کرد: با توجه به مسایل بنیادی و نحوه محاسبه شاخص کل احتمال بسیار قوی تا پایان سال جاری این نماگر بازار سرمایه سقف 89 هزار واحدی سال 92 را نیز خواهد شکست و به سطوح بالاتر صعود خواهد کرد و شرایط تکنیکی شاخص کل نیز طبق آنچه بیان شد برای رشد آماده می باشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.