بررسی پیش بینی 3 ماهه 95 "پکویر"

جمع دارایی ها طی سال های اخیر افزایشی بوده است. موجودی کالاو حسابهای دریافتنی عمده ترین مبالغ دارایی ها را تشکیل می دهد.افزایش حسابهای دریافتنی ناشی از عدم توانایی شرکت در وصول مطالبات از شرکت های خودرو ساز می باشد.
با توجه به چشم انداز خوب در صنعت خودرو و به تبع آن صنعت لاستیکی و با اقدامات انجام شده در زمینه کنترل واردات محصولات چینی،روند بهتر سودآوری شرکت های لاستیک سازی پیش بینی می گردد.

*تاریخچه تاسیس

شرکت کویر تایر در تاریخ 1366.12.22 با نام لاستیک سازی بیرجند با شخصیت حقوقی سهامی خاص تاسیس شده و تحت شماره 69300 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسیده است متعاقبا نام شرکت براساس تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخ 1367.06.05 به کویر تایر تغییر یافته و شخصیت حقوقی شرکت نیز در تاریخ 1383.01.25به سهامی عام تبدیل شده‌است. در حال حاضر شرکت کویر تایر جزء شرکت‌های فرعی گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید می‌باشد. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه آن در بیرجند واقع شده است. شرکت در تاریخ 1388.05.18 به عضویت فرابورس درآمده و در تاریخ 1388.07.06 اولین معامله سهام کویر تایر در فرابورس انجام گردیده است. در تاریخ 93.12.27 به عضویت تابلو اصلی بورس درآمده و اولین معامله سهام شرکت در تاریخ 93.12.27 انجام گرفته‌است.

*طرح های توسعه

براساس بازنگری انجام شده، ظرفیت پروژه طرح توسعه کویر تایر،35 هزار تن (سه میلیون حلقه تایرسواری و وانتی رادیال استیل بلت) می‌باشد و با اجرای این طرح، تحول چشمگیری در کیفیت محصولات رادیال به وجود خواهد آمد که منجر به افزایش سهم بازار، کاهش قیمت تمام شده، افزایش کیفیت محصولات، افزایش بهره‌وری و کارایی، سودآوری بیشتر و در نهایت افزایش حقوق صاحبان سهام خواهد شد.برآورد اجرای طرح فوق در ابتدای دی ماه سال 1396 می باشد.

*خلاصه نکات کلیدی ترازنامه

در رابطه با اقلام ترازنامه ای نکات زیرقابل اهمیت می باشند:

  •  جمع دارایی ها طی سال های اخیر افزایشی بوده است. موجودی کالاو حسابهای دریافتنی عمده ترین مبالغ دارایی ها را تشکیل می دهد.افزایش حسابهای دریافتنی ناشی از عدم توانایی شرکت در وصول مطالبات از شرکت های خودرو ساز می باشد.
  • جمع بدهی های شرکت طی سال های گذشته افزایشی بوده است. شرکت در 3 ماهه سوم (تابستان) 94 اقدام به اخذ تسهیلات به دلیل کمبود نقدینگی برای تکمیل طرح های توسعه و سرمایه در گردش خود نموده است.
  • شرکت به تازگی( در سال 94 )، 250% افزایش سرمایه داشته است . همچنین برنامه افزایش سرمایه 500 میلیارد ریال دیگر را دارد. جمع حقوق صاحبان شرکت روندی افزایشی داشته است.
  • نتیجه گیری:

با توجه به مفروضات فوق سود هر سهم کارشناسی برای سال 95، معادل 919 ریال برآورد گردیده است.

شرکت در بودجه خود مانده تسهیلات اخذ شده را 230 میلیارد ریال گزارش نموده است که این عدد در گزارش 3 ماهه شرکت برابر با 90 میلیارد ریال می باشد. ضمن اینکه هنوز اقدامی بابت اخذ این تسهیلات صورت نگرفته است، محاسبه هزینه مالی بر اساس مبلغ 90 میلیارد ریال می باشد. لازم به ذکر است چنانچه در زمان باقی مانده این تسهیلات اخذ گردد، سود هر سهم به میزان 59 ریال کاهش خواهد یافت.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.