وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

لزوم بررسی ارزندگی شرکت های کوچک بورسی قبل از خرید سهام

فعالان بازار سرمایه می بایست بر اساس پتانسیل های موجود در سهام شرکت ها اقدام به سرمایه گذاری کنند و باید قبل از خرید سهام بررسی های لازم در خصوص ارزندگی سهام شرکت ها بویژه شرکت های کوچک با حجم پایین گردش معاملات انجام دهند.

بازار سرمایه در حالی تحت تأثیر وقوع اتفاقات واقعی در حوزه اقتصادی و سیاسی همچون انعقاد قرارداد همکاری مشترک شرکت ها با سرمایه گذاران خارجی با روند صعودی همراه شده که در این بین سهام برخی از شرکت ها تنها به دلیل جو روانی مثبت حاکم بر بورس با افزایش تقاضا برای خرید سهام مواجه شده اند و ارزنده نیستند. از این رو به نظر می رسد سهامداران و فعالان بازار سرمایه نبایستی از این نکته غافل باشند.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه می بایست بر اساس پتانسیل های موجود در سهام شرکت ها اقدام به سرمایه گذاری کنند و باید قبل از خرید سهام بررسی های لازم در خصوص ارزندگی سهام شرکت ها بویژه شرکت های کوچک با حجم پایین گردش معاملات انجام دهند.

محمد کفاش به پتانسیل های موجود در بازار سرمایه برای رشد و رونق اشاره کرد و اظهار داشت: کاهش نرخ سود سپرده های بانکی یکی از پتانسیل های موجود در بورس است که موجب افزایش نسبت پی بر ای بازار سرمایه می شود و از سوی دیگر وقوع اتفاقات خوشایند درگروه بانک همچون شفاف سازی در خصوص درآمدهای حق الوکاله و کاهش نرخ سود بانکی در کنار بازگشایی سوئیفت بانکی از جمله خبرهای مثبت گروه بانکی هستند که بر بازار سرمایه و وضعیت بنیادی بانک ها تبعات مثبتی اعمال خواهد کرد.

وی به افزایش حجم و ارزش معاملات روزانه بازار سرمایه اشاره کرد و ابراز داشت: در شرایط فعلی حجم و ارزش معاملات روزانه بورس به دلیل رونق معاملات و جا به جایی نقدینگی در گروه های مختلف افزایش یافته که این امر طبیعی به نظر می رسد و انتظار می رود تا با ورود نقدینگی جدید از سوی بازار پول به بازار سرمایه رشد مناسبی را داشته باشد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه تأکید کرد: فعالان بازار سرمایه علاوه بر بررسی ارزندگی سهام شرکت ها می بایست به بودجه سال 95 آنها که طی روزهای آتی منتشر می شود، توجه کنند. چرا که نحوه تدوین بودجه سال آینده شرکت ها یکی از عوامل اثر گذار بر روند آتی بورس به شمار می رود.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه در خاتمه گفت: آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که روند کلی اقتصاد کشور و شاخص های کلان اقتصادی بیانگر آغاز حرکت صعودی و رونق اقتصادی است و در حالی که بازار سرمایه طی سال 92 علیرغم وجود موانع مختلف برای ایجاد رونق اقتصادی و فرو رفتن اقتصاد کشور در وضعیت رکودی تنها متأثر از جو روانی مثبت با استقبال همراه شده بود، اما اکنون بر اساس رخداد وقایع مثبت اقتصادی در مسیر رشد گام بر می دارد و می توان گفت مانع اساسی برای بهبود وضعیت اقتصادی وجود ندارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.