وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

اشتباه خریداران در ارزش گذاری "وسکاب"

با توجه به اینکه طبق اطلاعیه منتشر شده از طرف این شرکت به حق تقدم های سکاب سودی تعلق نمی گیرد، با فرض مشارکت دارندگان حق تقدم در افزایش سرمایه، NAV سهام ناشی از حق تقدم ها کمتر از 1300 ریال خواهد بود.
شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی کارکنان بانک ها جهت جلوگیری از خروج وجه نقد، استفاده از فرصت های بازار و بهبود پرتفوی سرمایه گذاری های خود قصد انجام افزایش سرمایه 16 درصدی از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی را داشته که در همین راستا حق تقدم سهام این شرکت در بازار مورد عرضه قرار گرفت.

به گزارش بورس نیوز، عرضه این حق تقدم ها که برای سرمایه شرکت صورت گرفته در حال حاضر در محدوده قیمتی 107 ریال در بازار مورد معامله قرار می گیرد، در حالی که هر سهم این شرکت در حدود 1060 ریال داد و ستد می شود، از طرفی NAV هر سهم "و سکاب" با سرمایه 3 هزار میلیارد ریالی 1405 ریال بوده که با فرض انجام افزایش سرمایه و سرمایه 3500 میلیارد ریالی، NAV با سرمایه جدید حدود 1347 ریال می گردد.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه طبق اطلاعیه منتشر شده از طرف این شرکت به حق تقدم های سکاب سودی تعلق نمی گیرد، با فرض مشارکت دارندگان حق تقدم در افزایش سرمایه، NAV سهام ناشی از حق تقدم ها کمتر از 1300 ریال خواهد بود.

با توجه به این محاسبات در حال حاضر قیمت سهام 1060 ریال و در حدود 78 درصد NAV معامله می گردد. با این حال حق تقدم که سودی به آن تعلق نمی گیرد و با فرض مشارکت دارندگان حق تقدم در افزایش سرمایه، در قیمت 1107 ریال (هزار ریال مبلغ اسمی بعلاوه 107 ریال ارزش حق تقدم در بازار) و در حقیقت در حدود 89 درصد NAV هر سهم معامله می گردد.

به عبارتی، سهامی که ریسک کمتری از حق تقدم دارند و سود نقدی به آنها تعلق دارد، در حال حاضر ارزان تر از حق تقدم معامله می شود و به نظر می رسد که خریداران، حق تقدم سهام را به اشتباه قیمت گذاری کرده و بر اساس آن تقاضای خرید دارند چرا که با این مفروضات و تحلیل، به نظر می رسد قیمت ها بعد از برگزاری مجمع تعدیل شوند.

در پایان این گزارش گفتنی است، با توجه به تمامی موارد ذکر شده، به نظر می رسد بر روی حق تقدم سهام "وسکاب" سفته بازی صورت گرفته و بهتر است صندوق بازنشستگی کارکنان بانک نیز در این خصوص و برای آگاهی سهامدارن و فعالان بازار سرمایه اقدام به ارائه شفاف سازی کند تا با روشن شدن موضوع، ترمز حرکات اینچنینی سفته بازان کشیده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.