وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت
وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

وبلاگ خبری کارگزاری آراد ایرانیان شعبه رشت

بورس و اوراق بهادار

رشد پایدار بازار سرمایه در میان مدت

در صورت تمدید مذاکرات طبیعتاً بازار وضعیت خوبی پیش رو نخواهد داشت اما از آنجایی که برخی از پایه های اساسی بازار سرمایه همچون نرخ خوراک پتروشیمی ها و پالایشی ها در حال خروج از ابهام هستند به نظر می رسد این کاهش زیاد نباشد.

به نظر می رسد رشد روزهای اخیر بازار سهام به دلیل پیش بینی های مثبت از توافق هسته ای بوده و برخی فعالان نیز به دلیل افت زیاد قیمت ها به خرید سهام روی آورده و نقدینگی خود را به بازار وارد کرده اند.

یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: روند مثبت برخی سهام بیشتر به دلیل نزدیک شدن به دهم تیر ماه و بحث مذاکرات هسته ای می باشد البته به نظر من امکان تمدید کوتاه مدت و یک ماهه مذاکرات وجود دارد.

مهری زاده در رابطه با تمدید مذاکرات و واکنش بورس به آن اظهار داشت: در صورت تمدید مذاکرات طبیعتاً بازار وضعیت خوبی پیش رو نخواهد داشت اما از آنجایی که برخی از پایه های اساسی بازار سرمایه همچون نرخ خوراک پتروشیمی ها و پالایشی ها در حال خروج از ابهام هستند به نظر می رسد این کاهش زیاد نباشد.

وی در ادامه افزود: در صورت انجام توافق نهایی در کوتاه مدت آثار مثبتی بر بورس بر جای می گذارد چراکه بحث اجرایی کردن و لغو تدریجی تحریم ها نیاز به زمان دارد تا آثار تداوم و پایداری را در آن شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت بازارهای موازی گفت: با توجه به اینکه قیمت دلار کاهش یافته و بازار ارز به سمت یکسان سازی نرخ ارز می رود این امر نشانگر سیگنال های مثبت برای بازارسهام می باشد چراکه بازارهای موازی در شرایط فعلی با رکود همراه شده و جایی برای سرمایه گذاری نبوده، همچنین با تبدیل شدن مؤسسات مالی و اعتباری به بانک و فعالیت آنها زیر نظر بانک مرکزی سودهای بانکی چه به صورت دستوری و چه به صورت خودکار، کاهش خواهد یافت و در نتیجه بی نظمی های بازار پول نیز کمتر شده و این باعث بهبود وضعیت بازار سرمایه خواهد شد.

به طور کل با بهبود پایه های اساسی بازار سرمایه، منضبط شدن بازارهای موازی، انجام توافق نهایی و بهبود شرایط سیاسی بازار سهام با رشدی پایدار و متعادل در میان مدت همراه خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.