ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
مدیرعامل کشتیرانی به وال استریت ژورنال گفت: احتمال ورود کشتیهای ایران به بنادر آمریکا برای نخستین بار از 1357 وجود دارد.
محمد سعیدی در مصاحبه با وال استریت ژورنال از بروز رسانی و جوانسازی ناوگان کشتیرانی و ورود به بازار بینالمللی حمل و نقل پس از خروج ایران از تحریمها خبر داد و گفت: طبق توافق هستهای میان ایران و غرب در ماه ژانویه از تحریمهای بینالمللی خارج خواهیم شد.ما به مدت بسیار طولانی از صحنه بینالمللی دور بودیم و ورود دوباره به بازارهای بینالمللی از اولویتهای اول ما محسوب میشود.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بهرهگیری از 158 فروند کشتی شامل فلهبر، کانتینربر و کشتیهای تانکر یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی محسوب میشود.انتظار میرود این شرکت که از جمله اولین شرکتهای تحت تحریم در سال 2008 بود پس از توافق امسال در آغاز سال 2016 به بازارهای جهانی بازگردد.
سعیدی که پیش از این در سمت معاون رئیس انرژی اتمی ایران فعالیت داشت اظهار داشته است: حجم تجارت سالانه میان ایران و اتحادیه اروپا پس از تحریمها به 15 میلیارد دلار میرسید و انتظار داریم تهران قادر به دستیابی به این میزان در سه سال آینده شود.
وی همچنین نسبت به ورود دوباره کشتیهای ایران به بنادر آمریکایی برای اولین بار پس از سال 1357 و زمانی که تجارت میان دو کشور متوقف شد اظهار امیدواری کرد.
مایکل استورگارد به عنوان سخنگوی شرکت کشتیرانی مرسک در این خصوص نیز اظهار داشت: پس از لغو تحریمها ایران پتانسیل بالایی برای فعالیتهای تجاری خواهد داشت