http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931204000146
مذاکرهکننده ارشد هستهای ایران هنگام ترک ساختمان محل مذاکرات گفت رایزنیهای خوبی انجام شدهاند اما هنوز پیشرفتی حاصل نشده است.
به گزارش گروه بینالملل خبرگزاری فارس، عباس عراقچی، مذاکرهکننده ارشد هستهای ایران روز یکشنبه گفت روز اول گفتوگوها بین ایران و گروه 1+5 بدون هیچ پیشرفتی به پایان رسیده است.
طبق گزارش ایتارتاس، آقای عراقچی پس از پایان این گفتوگوها و هنگام ترک محل مذاکرات گفت: «رایزنیها خیلی خوب بودند، اما هنوز به پیشرفتی دست پیدا نکردهایم.»
این رسانه روسی گزارش داده هیئتهای کشورهای شرکتکننده در این گفتوگوها در حال ترک مقر اتحادیه اروپا در شهر ژنو هستند.
نمایندگان آمریکا و همچنین سایر کشورهای 1+5 از اظهارنظر درباره نتایج گفتوگوهای روز یکشنبه اجتناب کردهاند.
ایران و گروه 1+5 در سوم آذرماه سال جاری بعد از عدم موفقیت در رسیدن به توافق جامع هستهای، توافقنامه ژنو را برای مدت 7 ماه دیگر (9 تیرماه) تمدید کردند.
رایزنیهای هستهای از آن زمان بار دیگر برای حصول توافق جامع از سر گرفته شد. شهر ژنو اواخر آذر ماه و همچنین دی ماه میزبان یازدهمین و دوازدهمین دور مذاکرات جامع هستهای بود.
دور سیزدهم این گفتوگوها از روز جمعه در شهر ژنو آغاز شده است و در روز یکشنبه ظریف و کری هم با یکدیگر دیدار کردند.
این رایزنیها برای حل و فصل آنچه کشورهای غربی به آن «نگرانیها از برنامه هستهای ایران» میگویند انجام میشوند.
کشورهای غربی ایران را به پیگیری اهداف نظامی در لفافه برنامه هستهای متهم میکنند. ایران همواره با رد این اتهامات بر اهداف صلحآمیز هستهای خود تأکید کرده است.
جمهوری اسلامی ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی است که به کشورها حق استفاده از انرژی هستهای برای مصارف صلحآمیز را میدهد.
براساس گزارش بورس نیوز، براساس تبصره موجود در این ابلاغیه، شرکت های پتروشیمی مجاز هستند تا پس از دو نوبت عرضه محصول در بورس کالا و عدم حضور خریدار، همان میزان محصول را در بازار آزاد به فروش رسانند.
حال سوال اساسی اینجاست که چطور می شود محصولی که در بورس کالا با قیمتی شفاف و رقابتی خریدار نداشته در بازار آزاد به فروش برسد و برای متقاضی وجود داشته باشد؟
این همان اوج حربه این شرکت ها است که برای عدم فروش محصولاتشان در بورس کالا به خرج داده اند تا علاوه بر فرار از پرداخت مالیات به برخی منافع شخصی خود نیز دست پیدا کنند.
شرکت های پتروشیمی معمولاً مشتریان مشخص و قدیمی خود را دارند که سال هاست با یکدیگر مشغول فعالیت می باشند لذا این شرکت ها با قرار از قبل هماهنگ شده محصولات خود را در بازار آزاد ارزان تر از بورس کالا به مشتریان خود واگذار می کنند و همین عامل دلیلی می شود تا این مشتریان با عدم حضور در رقابت خرید محصول در بورس کالا به انتظار پایان دو نوبت عرضه بدون تقاضای محصول در بورس کالا بمانند تا مجوز عرضه در بازار آزاد این محصولات صادر شود تا در آنجا با تناژهای بالا و قیمت پایین از این شرکت ها خریداری کنند که در این بین مزیت هایی همچون عدم پرداخت مالیات، دریافت پورسانت فروش محصول و نیز عدم پرداخت کارمزد کارگزار وجود دارد.
اما برخی شرکت های پتروشیمی همچون «پ-ا»، «پ-م»، «پ-ش»، «پ-ت» را از این فرارتر نهاده و علاوه بر ارزان فروشی در بازار آزاد به جهت فرار از فروش محصولات در بورس کالا، فروش برخی از محصولات خود همچون پلی اتیلن سبک خطی 209، پلی اتیلن سبک و سنگین فیلم، X3 و X5 را انحصاری کرده و کلیه محصولات را به یک نفر می فروشند که این موضوع سبب اجحاف حق شرکت های متقاضی این محصولات با تناژ کمتر و نیز اختیاری شدن مبلغ فروش می شود بطوریکه این محصولات برای متقاضیان با تناژ پایین یا موجود نیست و یا اگر هم باشد با مبلغی بسیار بالاتر از رقم عرضه شده در بورس کالا می باشد.
به عبارت ساده تر این شرکت ها پس از عرضه محصولات در بورس کالا طی دو نوبت و عدم حضور خریدار کلیه محصولات را به یک نفر با قیمتی پایین تر از نرخ عرضه شده در بورس کالا می فروشند و این فرد محصول را به گونه ای بین شرکت های متقاضی عرضه می کند که رقم نهایی کمتر از رقم عرضه شده در بورس کالا محاسبه شود و همچنان انگیزه عدم حضور این متقاضیان در بورس کالا و خرید محصول از فرد مورد نظر باقی بماند. به عنوان مثال شرکت «پ-م» برخی محصولات خود همانند Z30S یا C30S را در تناژ 1500 تن 2700 تومان زیر قیمت بورس کالا در هر تن عرضه می کند بدین ترتیب رانت عجیبی برای برخی افراد شکل گرفته است.
لذا سایت خبری بورس نیوز ضمن اعلام آمادگی برای اعلام لیست اسامی شرکت های پتروشیمی متخلف و نیز اشخاص طرف قرارداد با این شرکت های پتروشیمی، از مسئولین امر خواستار حذف هرچه سریعتر تبصره موجود در ابلاغیه وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر ارایه مجوز به شرکت های پتروشیمی به جهت عرضه محصول در بازار آزاد پس از عدم حضور خریدار طی دو نوبت عرضه در بورس کالا می باشد.
به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه دانا دراین مراسم که نایب رییس هیات مدیره و مدیر عامل ، اعضای هیات مدیره ، معاونان ، مدیران ستادی ، سرپرستان مناطق و نمایندگان شرکت حضور داشتند ، مهم ترین مسایل و مشکلات کاری نمایندگان مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت .
دکتر بیژن صادق مدیر عامل بیمه دانا در این همایش با اشاره به رفع بسیاری از مشکلات در طول 17 ماه گذشته گفت : پایه ، اساس و بقای شرکت بر محور تلاش و زحمات نمایندگان است و ما می کوشیم با توجه به تعامل دو طرفه که منجر به حل نیمی از مشکلات نمایندگان شده، باقیمانده مشکلات را نیز برطرف کنیم .
وی با تاکید بر ضرورت تکریم و احترام نمایندگان اظهار کرد: بخش اعظمی از پرتفوی شرکت توسط نمایندگان جذب می شود ، بنابراین با توجه به تلاش هایی که از سوی این افراد انجام می شود ، لازم است بحث تکریم به درستی در برخورد با آنها رعایت شود .
مدیر عامل بیمه دانا از برخورد با شعبی که پاسخگوی نمایندگان و بیمه گزاران نباشند ، سخن گفت و در ادامه به محورهای مشکلات نمایندگان که برطرف شده یا در حال رفع است ، اشاره کرد و افزود : با تلاش های صورت گرفته توسط هیات مدیره و معاونان شرکت ، صندوق اعتباری نمایندگان راه اندازی شده و برخی مشکلات نمایندگان در حوزه هایی مثل فرم ها ، مجوزها ، تبلیغات و تابلوها در حال رسیدگی است .
دکتر صادق ، استفاده از سیستم آموزشی جام برای آموزش نمایندگان ، رتبه بندی آنها، مسایل رفاهی و کارمزدها ، مابه التفاوت های هزینه صدور ،پرداخت خسارت ها و امنیت شغلی را مورد تاکید قرار داد و در ادامه به پرسش های مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد .
سرپرست معاونت مالی و اداری : افزایش 50 درصدی اعتبار صندوق نمایندگان
علیرضا عاطفی معاون اداری و مالی شرکت در این مراسم گفت : با راه اندازی نرم افزار فناوران و تغییر سیستم از سال آینده می توانیم از حداکثر توان و ظرفیت نمایندگان ، کارگزاران و شرکت های نمایندگی برای افزایش تولید و ارتقای جایگاه شرکت استفاده کنیم .
وی برنامه ریزی برای ارتقای جایگاه نمایندگان را مورد اشاره قرار داد و افزود : طبق برنامه ریزی صورت گرفته مبلغ اعتبار صندوق نمایندگان به میزان 50 درصد افزایش خواهد یافت و کارمزدهای اسفند ماه تا 15 اسفند محاسبه و تا 20 اسفند ماه جاری پرداخت شده و مابقی آن نیز در ابتدای فروردین ماه سال 94 پرداخت خواهد شد .
سرپرست معاونت بیمه های اموال: طراحی سبدهای بیمه ای با تسهیلات ویژه
مهناز مرادی معاون فنی بیمه های اموال و مسوولیت نیز در این همایش ، پایبندی به اصول را یادآور شد و گفت : یکی از بحث های مهم اعتمادسازی است که با رفتارهای حرفه ای ما به وجود می آید . امروز خانواده بزرگ بیمه دانا باید به معیارها و چارچوب ها آشنا بوده و به آنها عمل کند تا در نتیجه اعتماد مردم به مجموعه افزایش یابد .
وی بازنگری دستورالعمل ها و برطرف کردن مشکلات شهرهای بدون شعبه را مورد اشاره قرار داد و افزود : تصمیم داریم از این پس با ارایه سبدهای بیمه ای متشکل از انواع بیمه نامه ها در ایام خاص و مناسبت ها ، ضمن لحاظ کردن تسهیلات و تخفیفات ویژه ، توجه جدی ای به بیمه های خرد داشته باشیم .
سرپرست معاونت فنی بیمه های اشخاص : آهنگ فزاینده بیمه های زندگی
دکتر سید داود حسینی معاون فنی بیمه های اشخاص هم در این همایش با اشاره به ضریب نفوذ بیمه در ایران ، منطقه و جهان ، بحث پیشگیری از خسارت را مورد توجه قرار داد و خواستار کاهش هزینه های ناشی از درمان شد .
وی افزایش تعرفه های درمانی را موجب بروز مشکلات برای شرکت های بیمه دانست و افزود : حرکت بیمه دانا به سمت بیمه های زندگی آهنگی فزاینده داشته و امیدواریم نمایندگان جایگاه خود را در صنعت بیمه ارتقا دهند .
سرپرست معاونت بازاریابی، شعب و شبکه فروش : تئوری های بازاریابی بیمه دانا برای ورود به بازار
حسین یاوری معاون بازاریابی ، شعب و شبکه فروش با اشاره به توانمندی شرکت به ویژه در حوزه درمان گفت : در بحث بازاریابی باید با تئوری های پیشرفته وارد بازار شویم ، نیازها را شناسایی و با مشتریان بنا بر نیازهایشان روبرو شویم . در حال حاضر سعی ما بر آن است که با رتبه بندی نمایندگان و تقسیم بندی آنها از لحاظ پرتفوی و دارایی ها ، باشگاه میلیاردرها را راه اندازی کنیم و به آنان سرویس های خاص ارایه کنیم .
وی با اشاره به اینکه بحث رتبه بندی از سال 94 آغاز خواهد شد ، افزود : منتظر اظهار نظر معاونان هستیم تا سطح اختیارات شعب را افزایش دهیم .همچنین در حوزه نمایندگان تصمیم داریم فرایندها را روان تر و نظارت ها را بیشتر کنیم تا ضمن شناسایی نمایندگان ناسالم ، از نمایندگان فعال و کاری به خوبی حمایت کنیم ، به عبارت دیگر بحث غربالگری نمایندگان در دستورکار قرار دارد ، اما برای رفع مشکلات نیاز به زمان و ترمیم زیرساخت ها داریم .
معاون بازاریابی ، شعب و شبکه فروش ، تغییر تفکر و رفتارها را مقدمه اصلاح و رفع مشکلات دانست و با تاکید براینکه بیمه های زندگی در حال حاضر مزیت رقابتی بیمه دانا محسوب می شود ، افزود : مقرر شده از این پس برای رفع مشکلات و اصلاح سیستم ، روسای شعب روزهای پنجشنبه نیز در محل کار خود حاضر شده و به فعالیت خود ادامه دهند .
در ادامه همایش ، پنل پرسش و پاسخ با حضور معاونان شرکت برگزار شد و به سوالات نمایندگان پاسخ های لازم ارایه شد.
گفتنی است : در ابتدای همایش افسانه محمدیان رییس انجمن صنفی نمایندگان بیمه دانا ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این انجمن ، مشکلات و مسایل مهم کاری نمایندگان را به تفصیل مورد اشاره قرار داد و خواستار حل و فصل آنها شد .