ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
محمد جعفری در گفتوگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: هم اکنون سازمانهای مختلف بر عملکرد واردکنندگان خودرو نظارت میکنند .
وی با بیان اینکه سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صنعت، معدن و تجارت از جمله این سازمانها هستند، خاطرنشان کرد: با این حال به نظر میرسد که این نظارتها باید متمرکزتر شده و افزایش یابد .
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان ادامه داد: مشکل اصلی بازار خودروی ایران انحصاری بودن آن است به گونهای که مصرفکنندگان قدرت انتخابی نداشته و مجبورند در میان تعداد محدود محصولات عرضه شده، خودروی مورد نیاز خود را خریداری کنند .
وی افزود: علاوه بر آن انحصاری بودن بازار موجب شده که هم تولیدکنندگان هم واردکنندگان محصولات خود را به قیمت دلخواه و نه الزاما رقابتی، عرضه کنند و این موضوع تضییع حقوق مصرفکنندگان را بدنبال داشته است .
جعفری با بیان اینکه ساماندهی بازار خودرو نیازمند دو اقدام کوتاه مدت و بلند مدت است خاطرنشان کرد: در این زمینه ابتدا باید نظارتها بر عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو تشدید شود و در کنار آن راهکار بلند مدتی برای خروجم بازار خودرو از انحصار و رقابتی شدن آن اندیشیده شود.
منبع پرشین تحلیل