ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو و آییننامههای اجرایی آن تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو موظف به رعایت حقوق خریداران محصولات خود هستند .
همچنین براساس موارد پیشبینی شده در سند اهداف و سیاستهای توسعه صنعت خودرو در افق 1404، وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف به نظارت بر عملکرد شرکتهای خودروساز و واردکنندگان خودرو در حوزه کیفیت و خدمات فروش و پس از فروش آنها است .
علاوه بر آن این وزارتخانه باید بر عملکرد سیستم نظرسنجی مشتریان و سیستم رسیدگی به شکایات شرکتهای تولیدکننده و واردکننده خودرو، نظارت کند .
موارد تصریح شده در این قانون در حالی است که کارشناسان انتقاداتی را نسبت به عملکرد شرکتهای تولیدکننده و واردکننده خودرو در حوزه فروش و خدمات پس از فروش مطرح میکنند .
در این زمینه یک کارشناس صنعت خودرو میگوید: متاسفانه سازمانها و نهادهای مربوطه نظارت درستی بر عملکرد تولیدکنندگان و واردکنندگان خودرو ندارند .
علی خاکساری با بیان اینکه حقوق مصرفکنندگان خودرو از سوی برخی از تولیدکنندگان و واردکنندگان این محصولات نقض میشود، خاطرنشان میکند: به طور معمول مصرفکنندگان خودروهای خریداری شده را در زمانی دیرتر از موعد وعده داده شده، دریافت میکنند .
وی ادامه میدهد: علاوه بر آن کیفیت خدمات پس از فروش خودروهای داخلی و وارداتی عرضه شده در بازار ایران مناسب نیست و مصرفکنندگان برای تعمیر خودروی خود با مشکلات زیادی در زمینه مراجعه به نمایندگی، رفع عیب و تامین قطعه مواجه هستند .
این کارشناس صنعت خودرو با بیان اینکه در این زمینه نظارتها باید تشدید شود، تصریح میکند: امیدواریم نهادهای مربوطه به وظایف خود در راستای حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو عمل کنند.
منبع پرشین تحلیل