شورای رقابت یا شورای رفاقت با خودروسازان؟



سیدمحمد بیاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که اعضای شورای رقابت و به خصوص نمایندگان مجلس عضو این شورا در جریان این میزان افزایش قیمت نبوده‌اند، گفت: قرار بوده قیمت‌ها 3.75 تا 5 درصد افزایش یابد اما دیدیدم که در برخی خودروها تا 20 درصد افزایش را نیز شاهد بودیم مثل پراید و پرشیا .

 

وی قیمت جدید خودرو را غیر عاقلانه توصیف کرد و افزود: آیا این شورای رقابت است یا شورای رفاقت با خودروسازان؟ این کار مورد اعتراض مجلس است و در کمیسیون صنایع ما به این تصمیم معترضیم و بنا داریم که وزیر صنعت را به کمیسیون فرا بخوانیم .

 

نماینده مردم بیجار در مجلس یادآور شد: آپشن‌های اجباری که در این شیوه قیمت‌گذاری آورده شده بر قیمت تاثیر گذاشته و سلامت مردم و جامعه را در نظر نمی‌گیریم و می‌خواهیم برایش قیمت بگذاریم که این کار درستی نیست .

 

بیاتیان با بیان این که شورای رقابت طبق اساسنامه تنها باید دستورالعمل تهیه کند اضافه کرد: شورای رقابت نباید وارد عدد و رقم شود. این وضع قیمت‌گذاری خودرو عاقلانه نیست و باید در آن تجدید نظر صورت گیرد .

 

این عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس با بیان این که مجلس سعی می‌کند جلوی افزایش قیمت خودرو را بگیرد ادامه داد: آقای نوبخت به عنوان سخنگوی دولت بارها اعلام کردند که هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما دیدیم که در بخش خودرو افزایش قیمت دادند این کار معقولی نیست و این روند قیمت‌گذاری بازار را برای خودروهای بی‌کیفیت چینی داغ می‌کند که به نفع تولید داخل نیست .

 

بیاتیان در پایان درباره این که زیان‌ده بودن برخی شرکتهای خودروسازی از جمله توجیهات افزایش قیمت خودرو بوده تصریح کرد: وقتی خودروسازی 90 شرکت زیر مجموعه دارد طبعا خیلی از آنها زیان‌ده هستند، اگر زیان‌ده هستند چرا در صورت‌های مالی زیان را سود و سود را زیان محاسبه می‌کنند؟ چرا پاداش می‌دهند و چرا سود تقسیم می‌کنند؟ این یک سوء مدیریت است که باید حل شود.




منبع پرشین تحلیل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.