پارسان



شرایط برای پارسان رفته رفته بهبود میابد در این راستا
مدیرعامل هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان از مزایده بلوک 40 درصدی سهام پتروشیمی پارس از سوی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح(ساتا) خبر داد و گفت: هلدینگ گسترش نفت و گاز پارسیان برای تحصیل این دارایی و شرکت در مزایده علاقه مند بوده چراکه معتقد است با جذب آن زنجیره تامین مواد پتروشیمی در این هلدینگ تکمیل خواهد شد.

 به گفته وی در حال حاضر در زنجیره تامین "پارسان" سه گروه شامل تولید کنندگان اوره و آمونیاک،تولید کنندگاه متانول و تولید کنندگان اتان قرار دارند که با ورود پتروشیمی پارس در گروه سوم این زنجیره تکمیل خواهد شد.بر اساس این گزارش در گروه اتان و پالایش گاز "پارسان" هم اکنون پتروشیمی کیان و بخشی از پتروشیمی مارون قرار دارد.
همچنین عزیزی ،با اذعان به نظر کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر تعیین نرخ 8 تا 10 سنتی خوراک واحد های پتروشیمی در بودجه سال آینده دولت،گفته است:شایعه تعیین نرخ خوراک 10 سنتی برای واحد های پتروشیمی در ازای تسویه بدهی این واحدها به دولت واقعیت نداشته و چنین چیزی مطرح نیست.

 وی با بیان اینکه در حال حاضر مجتمع های پتروشیمی چیزی در حدود 800 میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند؛عنوان کرده برخی اشخاص با مصاحبه های هدفمند در هفته های اخیر به دنبال جریان سازی در صنعت پتروشیمی بوده اند که نباید به آنها توجه کرد.

گفتنی پارسان بریا باقی نمادهای خود از جمله کرماشا نیز اوراق تبعی  فروش را با سود ماهانه 3 درصد صادر خواهد به نظر میرسد با فروش پارس شرایط برای نمادهای پارسان فارس و غدیر و. ... مثبت خواهد شد

کنگره عامل تضعیف تیم آمریکایی در مذاکرات است


فرارو-با وجود تمام مشکلات ناشی از تلاش برای اعمال تحریم بر ایران در سنای آمریکا، یک مشکل جدید وجود دارد: تلاش های رو به رشد برای محدود کردن قدرت رئیس جمهور در زمینه برداشتن تحریم ها.
 
به گزارش سرویس بین الملل فرارو به نقل از سی ان ان،کنگره با اعطای قدرتی اندک به رئیس جمهور برای مستثنی قرار دادن قانون تحریم ها، بالا بردن هزینه سیاسی انجام این کار و الزام تصویب کنگره پیش از هرگونه لغو دائمی تحریم ها، اهرم اجرایی مذاکره را به طور فزاینده ای محدود کرده است.

برخی مقامات در کنگره این امر را بخشی از بازی عادی پلیس خوب و پلیس بد می دانند و اینطور استدلال می کنند که اگر مذاکره کنندگان ایران ببینند چه چیز در انتظار سقوط مذاکرات است، باراک اوباما می تواند قدرت چانه زنی بیشتری داشته باشد. اما در این مورد محدود کردن قدرت رئیس جمهور در لغو تحریم ها در واقع اهرم مذاکره کنندگان آمریکایی را تضعیف می کند. کاملا ساده است: اگر اینطور استدلال شود که یک طرف برای پایبندی به یک معامله با مشکلاتی روبرو است، طرف مقابل برای کاهش این ریسک، هزینه ها را بالا می برد.

فرآیند تامین امنیت یک وام بانکی را در نظر بگیرد: بدترین راه برای مذاکره در مورد شرایط خوب این است که به رتبه اعتباری خود لطمه بزنید و نشان دهید که قادر نیستید به تعهدات خود پایبند بمانید. کنگره با گرفتن قدرت برداشتن تحریم ها از اوباما، مذاکره کنندگان آمریکا را با اعتباری اندک راهی مرحله بعدی مذاکرات می کند.

با وجود آنکه دیپلمات های آمریکایی به اندازه کافی حرفه ای هستند که بتوانند ضامن یک توافق میان ایران و گروه 1+5 باشند، عدم اطمینان در مورد اینکه آیا اوباما می تواند تعهدات خود را عملی کند یا خیر، این توانایی را به تهران می دهد که خواستار شرایطی سخت تر نسبت به دوره ای شود که در غیر این صورت ممکن نبود. و تا زمانیکه لغو یا فسیخ تحریم ها مشروط به نظر کنگره ای است که اکثریت جهان آن را دشمن راه حل مذاکره شده می دانند، ما می توانیم انتظار داشته باشیم که قدرت چانه زنی ایران افزایش یابد.

تلاش های کنگره بیهوده است چراکه آمریکا اهرم قابل توجهی دارد. پتانسیل ایران برای پیوستن دوباره به اقتصاد جهانی و سیستم مالی جهانی پس از یک دهه انزوای نسبی، دورنمایی فریبنده برای تهران است- به خصوص برای نخبگان تکنوکرات که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز جزوی از آنها است. وسوسه دستیابی به یک اقتصاد یکپارچه جهانی که در آن ایران ساحل ابتکار و نوآوری در زمینه فناوری باشد، ممکن است مزایای به مراتب بیشتری نسبت به برخورداری از یک برنامه صلح آمیز هسته ای با مزایای عملی اندک داشته باشد.

 گرچه کاخ سفید این کارت را در اختیار دارد، اما تنها تا زمانی می تواند از آن بهره بگیرد که ایران به توانایی کاخ سفید در پیگیری هر توافقی اعتماد داشته باشد. به هر حال این مذاکره است نه اجبار و فرماندهی، و آمریکا تنها قادر به گرفتن آن چیزی است که ایران می دهد.

اگر کنگره مایل به تقویت اهرم اوباما برای تضمین یک توافق مستحکم که برنامه هسته ای ایران را متوقف می کند، باشد باید به وی قدرت کامل نه تنها در لغو تحریم ها بلکه فسخ کامل آن به عنوان بخشی از فرایند دیپلماتیک را دهد. این امر برای ایران و جامعه بین المللی یک اعلام اعتبار است بدین مضمون که دیپلمات های آمریکایی به واقع کلید ورود ایران به جامعه جهانی را در اختیار دارند.

در نهایت اینکه، در شرایطی که رهبری ایران حمایت کامل خود از مذاکره کنندگان ایرانی را ابراز کرده، رقت انگیز است اگر کنگره نتواند همین حمایت را از تیم آمریکایی داشته باشد.


تعدیل منفی فخاس



فولاد خراسان نیز به دلیل کاهش مقدار و قیمت فروش به دلیل رکود بازار سود خود را از 638 به 551 ریال کاهش داد
عمده توجه بازار به دلیل دو طرح 720 هزار تنی فولاد سازی و 2.5 میلیون تنی گندله در سال 93 میباشد

کچاد


اوراق تبعی فروش به قیمت 970 تومان در 4 ماهه با سود 11 درصد برای کچاد جالب میباشد به عبارتی سهامدار با خرید 1000 سهم کچاد و  1000 اوراق تبعی کچاد سود خود را در 4 ماه معادل 11 درصد تضمین میکند .
از سوی دیگر . رایزنی های مدیران سنگ آهنی ها با مجلسی ها همچنان ادامه دارد. در این راستا عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از بررسی حق انتفاع 30 درصدی بهره‌برداری از معادن سنگ آهن، در جلسه روز شنبه این کمیسیون خبر داد. هنوز اخبار روشنی از سرنوشت این نرخ و میزان سهم فولادسازان از آن مشخص نیست. همینطور شایعاتی در خصوص آزادسازی نرخ سنگ آهن در صورت تصویب بهره مالکانه 30 درصدی به گوش می رسد که در صورت وقوع این دو خبر حاشیه سود فولادی ها را به شدت کاهش خواهد داد. در کنار این موضوع بحث افزایش نرخ حامل های انرژی و خصوصاً برق در سال 93 نیز می باشد. البته برخی شنیده ها از احتمال بازنگری در نرخ بهره مالکانه حکایت میکند که احتمالا ازنرخ فروش کنستانتره اخذ شود . البته یکی از بحث های این روزها نسبت پرداخت بهره مالکانه میان سنگ آهنی ها و فولادی ها میباشد

امروز؛ انتخاب اعضای هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافق‌نامه ژنو در مجلس


سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تشکیل هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافق‌نامه ژنو در این کمیسیون، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار است اعضای این هیئت در جلسه عصر امروز کمیسیون امنیت‌ملی مجلس و سیاست‌خارجی مشخص شوند.

وی افزود: پیشنهاد تشکیل هیئت تخصصی نظارت بر اجرای توافق‌‌نامه ژنو در جلسه یکشنبه هفته گذشته هیئت رئیسه کمیسیون امنیت‌ملی مجلس مطرح شد که به تصویب اعضای این هیئت رسید.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس خاطرنشان کرد: تشکیل این هیئت تخصصی در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس منتفی نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس پیشتر به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم گفته بود که برای اینکه دغدغه نمایندگان و اعضای کمیسیون امنیت‌ملی مجلس در مورد نحوه اجرای توافق‌نامه ژنو و نیز اقدامات و بازرسی‌های کارشناسان و بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مورد واکاوی و دقت نظر بیشتری قرار گیرد، مقرر شد تا این هیئت در کمیسیون امنیت‌ملی مجلس تشکیل شود.